أمتنا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

معاً نصل إلى القمة و بنا تنهض الأمة

الرئيسيةÇ&aacuteأحدث الصورالتسجيلدخول

معاهده أرجو من الجميع الدخول

أم الدنيا
Creative girl
حمادة
بذرة محبة
KAKA 22
.alymatrix.
medo0o الفيلسوف
++ cute ++
حلم النهضة
Sarita
al ba7esa 3n elgana
15 مشترك
انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
al ba7esa 3n elgana

معاهده أرجو من الجميع الدخول Default5
al ba7esa 3n elgana

انثى
اعلام الدول : معاهده أرجو من الجميع الدخول Female31
مزاجك اليوم : معاهده أرجو من الجميع الدخول 7110
المهنة : معاهده أرجو من الجميع الدخول Collec10

معاهده أرجو من الجميع الدخول Empty
مُساهمةموضوع: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالإثنين يونيو 09, 2008 4:39 am

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ألى جميع أعضاء أمتنا الكرام المتواجدين تحت سقف واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااحد
طبعا يا جماعه بما أن أسم منتدانا أمتنا وطبعا الهدف الاول ليه ان الشباب المسلم يحصل ليه نهضه فى التصرفات والأفعال والافكار وحتى الالتزام بما نهى الله عنه والرغبه فى إرضاء الله حبيت أحط معاهده كده بينا لأننا كلنا قلنا أننا أخوه فى الله سبحانه وتعالى وطالبين كلنا أن يجمعنا سبحانه وتعالى يوم القيامه ويجعلنا ممن يكونوا متحابين فيه سبحانه وتعالى ويسوقنا للجنه زمرا أن شاء الله فحبيت أحط معاهده ياريات الكل يقراها ويارب يااااااااااااااارب نعرف نلتزم بيها طبعا شوفنا فى الفتره الأخيره ناس كتير غيتها الوحيده نشر الفساد والفتن واثاره المشاكل والوقيعه كتير وحتى شوفناها فى منتديات كتير وبما أن المنتدى ده صرح كبير وشامل وأن شاء الله ربنا يقدرنا ونكبره أكتر وأكتر عايزين ناخد بالنا من ده كويس أوى وأنا ممكن أجاوبكم ان اللى بيعملوا كده نتيجه للحقد المزروع فى أنفسهم فليس كل ما يلمع ذهبا
فمن ليس لديه القدره على أحترام نفسه والاخرين ليس له مكان بيننا
لذلك اخواتى وأخوتى فى الله سأعرض عليكم نص المعاهده حتى نكون أخوه مجتمعين على نص كلمه وااااااااااااااااااااحده وأتمنى من كل اللاعضاء تنفيذ المعاهده معايا بكلا مصداقيه وبعيدا عن المجامله ومن ظن أنه سيجاملنى فليقرأ الموضوع ويمشي كعابر سبيل ولا يضع أى تعليق!!
خطــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوات المعاهده
1- أعاهدكم أن أكون أخا /أختا لكم فى السراء والضراء
2-أعاهدكم على عدم نقل النميمه ونشر الفتن بين الجميع
3-أعاهدكم على الصدق والمحبه والأخاء فى الله
4-أعاهدكم على عدم التعرض لأى عضو بسوء وعند حدوث أى مشكله أو سوء تفاهم سوف أحول الامر للأداره أو أحد المشرفين
5-أعاهدكم على المساعده فى كل صغيره وكبيره قدر المستطاع وأحترام كل فرد هنا وقبل ذلك أحترام نفسي
6-أعاهدكم على مراقبه الله فى كل ردودى وكتاباتى وعدم كتابه اى شئ يخالف الله ورسوله وأن أقول خيرا أو أصمت الا أذا طلبت منى الاداره بالتدخل
7-أعاهدكم بالتعاون معكم لتحقيق هدف منتدانا منتدى أمتنا والرد والمشاركه معكم بطريقه مهذبه بعيدا عن المشاحنات والعصبيه
8- اعاهدكم أن أكون أخا/أختا لكل عضو وأقدم كل ما استطيع تقديمه من نصيحه ومعاونه فالدين نصيحه
9- وأخيرا اعاهدكم بلا أفارق منتدانا منتدى أمتنا الا بقرار محتوم من الاداره أو من القدر

أتمنى من كل ما يوقع على المعاهده بأن يلتزم بها وان يشهد الله على ما يكتب وبأنكم موافقون مما كتبت من بنود ومن يصعب عليه التنفيذ
فرجااااااااااااااء عدم كتابه حرف هنا فالحرف الصادق خير من الكذب على أنفسنا

وأخيرا أشكركم على أمانتكم وصدقكم معنا ومع أنفسكم وعدم أخذ المعاهده من باب الحزم والشده ولكن الآخذ بها من باب تحقيق الهدف من المنتدى الغالى منتدى أمتنا لتحقيق نهضه الشباب المسلم
Sarita

Sarita

انثى
اعلام الدول : معاهده أرجو من الجميع الدخول Female11
المهنة : معاهده أرجو من الجميع الدخول Studen10

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالإثنين يونيو 09, 2008 6:09 am

يسعدني كون من لااشخاص اللي يوقعو هالمعاهدة

4-أعاهدكم على عدم التعرض لأى عضو بسوء وعند حدوث أى مشكله أو سوء تفاهم سوف أحول الامر للأداره أو أحد المشرفين
5-أعاهدكم على المساعده فى كل صغيره وكبيره قدر المستطاع وأحترام كل فرد هنا وقبل ذلك أحترام نفسي
6-أعاهدكم على مراقبه الله فى كل ردودى وكتاباتى وعدم كتابه اى شئ يخالف الله ورسوله وأن أقول خيرا أو أصمت الا أذا طلبت منى الاداره بالتدخل
7-أعاهدكم بالتعاون معكم لتحقيق هدف منتدانا منتدى أمتنا والرد والمشاركه معكم بطريقه مهذبه بعيدا عن المشاحنات والعصبيه
8- اعاهدكم أن أكون أخا/أختا لكل عضو وأقدم كل ما استطيع تقديمه من نصيحه ومعاونه فالدين نصيحه
9- وأخيرا اعاهدكم بلا أفارق منتدانا منتدى أمتنا الا بقرار محتوم من الاداره أو من القدر

وبجد أشكرك على شجاعتك روروحك الطاهرة لالي بتدل انك بتحبي منتداكي وامتك الاسلامية وهذا اكبر دليل
محبتي...
دمتي معطاءة للمجتمع
حلم النهضة

حلم النهضة

انثى
المهنة : معاهده أرجو من الجميع الدخول Cook10

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالإثنين يونيو 09, 2008 2:08 pm

أقول ايه دلوقتي
انا لسة اعدة متنحة
مش لاقية غير جزاك الله كل خير يا أحلى باحثة عن الجنة و يارب يرزقك الجنة مع أهلك و أحبائك و يرزقنا اننا نكون معاكي يا قمرتنا
و يارب كلنا نشرب من حوض الرسول و من يده الكريمة شربة لا نظمأ بعدها أبدا
أنا فوجئت بالقوانين لاني مكنتش عارفة ازاي مفروض احطها
لاني قلت ممكن يقولو ده بتاعة مفترية و لاني كنت بتنرفز اما تكون القوانين جاية صارمة
بس انتي حاطة معاهدات حلوة اويييييييييييييييي
كل واحدة احلى من اللي قبلها و كل اللي هيقراها هيتبعها لوحده من غير اجبار لانها فعلا جميلة
دلوقتي هنشر الاعلان على كل الأقسام
و هتبقى هي ده معاهدة أمتنا
جزاكي الله كل خير و بارك فيكي حبيبتي
نسيت أعاهد معاكم

- أعاهدكم أن أكون أخا /أختا لكم فى السراء والضراء
https://ummatuna.yoo7.com
++ cute ++

معاهده أرجو من الجميع الدخول Default6
++ cute ++

انثى
مزاجك اليوم : معاهده أرجو من الجميع الدخول 16210

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالإثنين يونيو 09, 2008 3:16 pm

\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
فعلاً جزاكِ الله كل خير يا باحثة عن الجنة .... و زي ما ساريتا قالت .. إنتي هدفك هو خدمة المنتدى و الأمة ... و أنا وقعت عن المعاهدة دي و هنفذها بكل تأكيد .. لإن النهضة هي هدفنا الأساسي ..

بس بعد إذنك أنا ضفت بند جديد للمعاهدة و هو :-

10- أعاهدكم بأن أظل cute دائماً مع الأغضاء و المشرفين و الإدارة ... Embarassed

\
/
\
/
\
/
\
/
\

و شكراً يا باحثة عن الجنة و نورتينا في أمتنا

just cat cute
http://www.adab.com
al ba7esa 3n elgana

al ba7esa 3n elgana

انثى

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالإثنين يونيو 09, 2008 8:27 pm

أخجلتونى كلكم بكلامكم الحلو ده ووالله يا جماعه بحمد ربنا على أن المعاهده كانت كويسه وعجبتكوا
وانا بصراحه وانا كنت عماله أفكر فيها وأكتبها كنت خايفه تطلعلى لبت حلم النهضهايه قصدى(الاداره) وتقولى البنود دي صارمه بقي وهطفشى مننا الاعضاء بس كويس الحمد لله انها كانت بسيطه وكلكوا وافقتوا عليها
ربنا يكرمك يارب يا ساريتا وما اعتقدتش انى لوحدى هنا هدفها المنتدى يكون كويس سبقتنا فى الهمه حلم النهضه وطبعا انتى يا ساريتا وكيوت طبعا
وطبعا يا كيوت حطى البنود اللى انتى عايزاها بس ما اعتقدش ان ممكن تكونى كيوت فعلا مع الاعضاء والاداره انتى نسيتى ولا ايه انتى وحلم اساس تكوين العصابه هنا Twisted Evil
medo0o الفيلسوف

معاهده أرجو من الجميع الدخول Default2
medo0o الفيلسوف

ذكر
اعلام الدول : معاهده أرجو من الجميع الدخول Male_a10
مزاجك اليوم : معاهده أرجو من الجميع الدخول 910
المهنة : معاهده أرجو من الجميع الدخول Pilot10

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 10, 2008 3:03 am

أعاهدكم أن أكون أخا لكم فى السراء والضراء
8- اعاهدكم أن أكون أخالكل عضو وأقدم كل ما استطيع تقديمه من نصيحه ومعاونه فالدين نصيحه
10- اعاهدكم بان اكون مشرف ممتاز
الاخيرة من عندي
http://basha.in-goo.com
.alymatrix.

معاهده أرجو من الجميع الدخول Default4
.alymatrix.

ذكر
مزاجك اليوم : معاهده أرجو من الجميع الدخول W5610
المهنة : معاهده أرجو من الجميع الدخول Progra10

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 10, 2008 3:21 am

بصراحه الموضوع متميز جداً وبشكر اختى الباحثة عن الجنه على الموضوع الجميل ده
بس للأسف انا مش هوقع على الكلام ده
أسف جداً ياجماعه
http://islamic.do-goo.net/index.htm
al ba7esa 3n elgana

al ba7esa 3n elgana

انثى

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 10, 2008 7:51 am

.alymatrix. كتب:
بصراحه الموضوع متميز جداً وبشكر اختى الباحثة عن الجنه على الموضوع الجميل ده
بس للأسف انا مش هوقع على الكلام ده
أسف جداً ياجماعه
طبعا ربنا يكرمك يا أستاذ على ماتريكس
بس كان ليا رجاء وأرجو الا يخيب ممكن زى ما قبلنا أعتذارك عن عدم التوقيع ممكن تقولى انا شخصيا عايزه اعرف سبب عدم التوقيع
وهو مش إجبار للرد على السؤال ولكن رجاااااااااااااااااااااااااااااء
.alymatrix.

.alymatrix.

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 10, 2008 9:29 am

السبب بسيط جداً ان فى كام بند انا مش هقدر ألتزم بيهم
زى مثلاً
ازاى لو فى حد هنا مش داخل قلبى هقدر اتكلم معاه وكمان ازاى هقدر اكون صادق معاه

اكيد هيكون كلامى فى بعض النفاق علشان مجرحشى مشاعره صح ولا انا غلطان

يا جماعه انا احب لمه يكون فى عندى مشكله بحب انى احلها بنفسى انا مش صغير يعنى اكيد هعرف ارد واعرف اتكلم وفى نفس الوقت مش هغلط ولا أقول حاجه مجرحه ومش كل ما هيقابلنى موقف هروح للاداره

انا بصراحه محبيش اكون متكتف احب اتكلم واجرى هنا وهناك ولو شوفت مشكله قدامى لو هتدخل فيها هيكون برغبتى لكن لو الاداره لو مش طالبه منى ادخل معنى كده انى أسكت ومقولشى الرأى بتاعى انا عن نفسى أحب اقول واتكلم ويكون ليا حريه مش احس انى متكتف

انا عن نفسى واحد من الناس مش بقدر اتحكم فى أعصابى زى ما حصل مثلا فى قسم النكت
كان فى موضوع مش عاجبنى ورديت بطريقه مش لذيذه وزعلت ناس منى فطبعاً دى حاجه خلتنى ازعل من نفسى ده اولاً وتانى حاجه انا مضمنشى انى اقدر اتحكم فى اعصابى فى كل الامور بس أنا أضمن انى مغلطشى فى حد

والشرط ده بالذات مش عاجبنى لان بصراحه فى ناس هنا انا مخنوق من الاسلوب بتاعهم مش عاجبنى ولا دخل قلبى من ساعته ما عرفته وطبعاً مش هقول مين هو\ى علشان الروح اللى فى المننتدى تفضل حلوه واكيد مش كل اللى هيشترك هكون ضامن ان الاسلوب بتاعه يجبرنى انى اتخذه اخ\ت

مش شرط انى أسيب المنتدى بسبب القدر
بيكون فى اكتر من سبب ولا انتم شايفين ان اى سبب هيكون مندرج تحت كلمه القدر

يا جماعه يمكن تكون اسبابى مش مقنعه بس انا مقتنع بيها واحب لمه اقول كلمه أثبت عليها
ده بالنسبه لمجرد كلمه
تخيلو بقى لمه أعاهدكم وأعاهد قبلكم الله وأكون انا مش قادر على الكلام ده
يبقى بلاش الواحد بيزعل من نفسه لمه يدى صاحبه وعد وميكونشى مش قد الوعد ده نظراً بقى لاى سبب من الاسباب
مقدرتشى اعمل اللى اتفقت عليه كان صعب بالنسبه ليا او نسيت او كنت كسلان لكن لمه أعاهد نفسى وخصوصاً قدام ربى
يا أكون قد الكلام ده يا من الاول أسكت
ياجماعه انا مش عايز اعمل حاجه واكتشف بعد كده انى مكنتيش قد الحاجه دى هزعل اووووى من نفسى وهصغر قدام نفسى
انا ممكن اقول لو انتم مش راضين عن أسبابى
فأنا ممكن أمشى خالص بس عايز لمه أمشى تكون الروح الحلوه اللى اتخلقت بينا كلنا تفضل موجوده متروحشى بسبب الموضوع ده
وى كمان مش عايز حد يكون زعلان منى لاى سبب
KAKA 22

KAKA 22

ذكر
اعلام الدول : معاهده أرجو من الجميع الدخول Female70
مزاجك اليوم : معاهده أرجو من الجميع الدخول 067210

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 10, 2008 2:42 pm

أعاهدكم أن أكون أخا /أختا لكم فى السراء والضراء
حلم النهضة

حلم النهضة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 10, 2008 3:59 pm

اولا شكرا على اللي وقعو المعاهدة
اما اخ علي
انا شايفة انه المعاهدة
اساسها انه ده اللي مفروض اي حد يتاعمل بيه

و خليني اوضح لحضرتك شووية ردود

-أعاهدكم على الصدق والمحبه والأخاء فى الله
ازاى لو فى حد هنا مش داخل قلبى هقدر اتكلم معاه وكمان ازاى هقدر اكون صادق معاه

اكيد هيكون كلامى فى بعض النفاق علشان مجرحشى مشاعره صح ولا انا غلطان

بص حضرتك القلوب ارواح مجندة ما تعارف مناه ااتلف و ما تنافر منها اختلف
المعاهدة مش معناها انك بالعافية تحب حد
بس تتعامل باسلوبك الي هوانت اصلا اساسه انك متجرحش في حد و متزعلش حد
يا جماعه انا احب لمه يكون فى عندى مشكله بحب انى احلها بنفسى انا مش صغير يعنى اكيد هعرف ارد واعرف اتكلم وفى نفس الوقت مش هغلط ولا أقول حاجه مجرحه ومش كل ما هيقابلنى موقف هروح للاداره

ده كان عشان احنا مش عاوزين تحصل مشاكل بين الاعضاء لانه النهضة محتاجة شغل و حجات نصلحها مش معقوله هنعد نصلح جوا قبل ما نصلح برا و ربنا ميجيبش مشاكل

انا بصراحه محبيش اكون متكتف احب اتكلم واجرى هنا وهناك ولو شوفت مشكله قدامى لو هتدخل فيها هيكون برغبتى لكن لو الاداره لو مش طالبه منى ادخل معنى كده انى أسكت ومقولشى الرأى بتاعى انا عن نفسى أحب اقول واتكلم ويكون ليا حريه مش احس انى متكتف

لا اتلكم بحريتك هو مش حضرتك ملتزم بأمور الشريعة و الدين و الحدود خلاص محدش يقدر يمنعك

انا عن نفسى واحد من الناس مش بقدر اتحكم فى أعصابى زى ما حصل مثلا فى قسم النكت
كان فى موضوع مش عاجبنى ورديت بطريقه مش لذيذه وزعلت ناس منى فطبعاً دى حاجه خلتنى ازعل من نفسى ده اولاً وتانى حاجه انا مضمنشى انى اقدر اتحكم فى اعصابى فى كل الامور بس أنا أضمن انى مغلطشى فى حد

و ده اللي كلنا لازم نغيره انا كمان عصبية و فيه ناس كتير عصبيين و لازم نغير ده صح و لا ايه
منفضلش نقول لا احنا كده و منقدرش نتغير كده عمرها ما هتيجي النهضة بكرة ان شاء الله كلنا نتغير

والشرط ده بالذات مش عاجبنى لان بصراحه فى ناس هنا انا مخنوق من الاسلوب بتاعهم مش عاجبنى ولا دخل قلبى من ساعته ما عرفته وطبعاً مش هقول مين هو\ى علشان الروح اللى فى المننتدى تفضل حلوه واكيد مش كل اللى هيشترك هكون ضامن ان الاسلوب بتاعه يجبرنى انى اتخذه اخ\ت

طب حضرتك لو لقيت حد محتاج مساعدة و انت حتى لو نفرض مش طايقة هتقول لا مش مساعده
و بعدين بدري انك تبقو مخنوقين من بعض لسة احنا في البداية
و لو حد خنقك اكيد مش قصده
انا عارفه اعضائي كويس
قلبهم ابيض و بيساعدو بعض بس يمكن يكونو لسة مش قادرين يوضحو قصدهم كويس

مش شرط انى أسيب المنتدى بسبب القدر
بيكون فى اكتر من سبب ولا انتم شايفين ان اى سبب هيكون مندرج تحت كلمه القدر

ما احنا مش عاوزين نخسر عضو محترم و مميز زي حضرتك يا اخ علي عشان كده متمسكين بيك
احنا هنتمسك بيك و انت هتسبنا ينفع يعني كده ؟؟؟؟؟

يا جماعه يمكن تكون اسبابى مش مقنعه بس انا مقتنع بيها واحب لمه اقول كلمه أثبت عليها
ده بالنسبه لمجرد كلمه
تخيلو بقى لمه أعاهدكم وأعاهد قبلكم الله وأكون انا مش قادر على الكلام ده
يبقى بلاش الواحد بيزعل من نفسه لمه يدى صاحبه وعد وميكونشى مش قد الوعد ده نظراً بقى لاى سبب من الاسباب
مقدرتشى اعمل اللى اتفقت عليه كان صعب بالنسبه ليا او نسيت او كنت كسلان لكن لمه أعاهد نفسى وخصوصاً قدام ربى
يا أكون قد الكلام ده يا من الاول أسكت
ياجماعه انا مش عايز اعمل حاجه واكتشف بعد كده انى مكنتيش قد الحاجه دى هزعل اووووى من نفسى وهصغر قدام نفسى
انا ممكن اقول لو انتم مش راضين عن أسبابى
فأنا ممكن أمشى خالص بس عايز لمه أمشى تكون الروح الحلوه اللى اتخلقت بينا كلنا تفضل موجوده متروحشى بسبب الموضوع ده
وى كمان مش عايز حد يكون زعلان منى لاى سبب

و بعدين في الكلام الكبير ده
امال لو قلتلكم هعمل تغيير وزاري هتعملو ايه
طب حضرتك
الاساس من المعاهدة
انه حضرتك تتعامل بالاخلاق اللي الاسلام ربتنا عليها و تحترم باقي الاعضاء و تحاول قد ما تقدر تعيش الحلم معنا و هو حلم النهضة و اننا نعد كلنا في جو فيه موده بعيد عن الخلافات و الحجات ده ان شاء الله موجودة فيك
يعني حضرتك في المعاهدة بأخلاقك و احترامك للبقية صح و لا ايه
يلا و مش عاوزين حد يزعل من حد
هنا اخوتنا في الله هي اللي جمعتنا عشان بجد نصحى و نفوق يا اجمد و احسن جيل للنهضة
بذرة محبة

بذرة محبة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 10, 2008 4:06 pm

1-أعاهدكم أن أكون أخا /أختا لكم فى السراء والضراء

/
/
/
/

جزاك الله خيرا و جعله في موازين حسناتك و وفقك لما يحب و يرضى
و اسعدك في الدارين ..

مع حبي ..
حمادة

معاهده أرجو من الجميع الدخول Default2
حمادة

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 10, 2008 6:39 pm

السلام عليكم

1-أعاهدكم أن أكون أخا /أختا لكم فى السراء والضراء
.alymatrix.

.alymatrix.

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 10, 2008 9:44 pm

ياجماعه انا برضو لسه مش مقتنع
وبعدين مدام انا ماشى كويس والحمد لله ومش مزعل حد منى وبتصرف بالطريقه اللى الكل حاببها
يبقى ايه المشكله
انا شايف ان الألتزام احسن من اى معاهده
ما انا ممكن اقول موافق
بس اكون مش قدها وأخل بأى سبب منها
لكن مدام انا ماشى كويس يبقى اظن ان ده يغنى عن اى معاهده
ولا رأيكم ايه ؟
Creative girl

Creative girl

انثى

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 12:28 am

بصراحة الموضوع ده كبير أوي يا جماعة..ومش أي كلام...وكمان الواحد كمان عشان يعاهد أو لأ لازم يعد يفكر كتير لإن ده مش أي كلام وبالذات لو كان معاهدة ولمين لربنا....وأنا الحقيقة أجلولي موضوع المعاهدة لإني بجد معاني الكلمات كبيرة مش صغيرة ...احترامي للجميع....ربنا يوفقني في قراراتي....

.....بسكوتة ....creative girl......
أم الدنيا

أم الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 12:58 am

أنا قريت المعاهدة ، كلمة معاهدة دي كلمة خطييييرة جداً لان العهد دين على كل واحد بيسال عنه و بعدين طالاما احنا ماشيين كويس مع بعض خلاص و اللي هيبقى يتعدى الحدود الموضوعة تبقى الادارة تتخذ معاه أي موقف غير كدة أنا مقدرس أعاهد بمعنى عهد لكن أنا ممكن أقول كلمة تؤكد اني هلتزم بكل اللي جي في المنتدى و الا ما كنتش اشتركت فيه من الأول .00

سامحوني بس دا رأيي و الواحد مش ضامن الظروف بس خدوها مني كلمة بالالتزام و انت عارفة يا رورو كلمة صاحبتك عاملة ازااااي و لا اييييييييييييه ؟؟؟؟ قوليلهم بقى Very Happy

و شكراً للأخت الباحثة عن الجنة على مبادرتك و أرجوووووووكي سامحيييني لاني عدم اشتراكي في العهد ده مش معناه اني مش همشي على اللي انت كاتباه بس في حاجات الواحد لا يأمن فيها و لا يستطيع يعطي عهد علطول كدة بسبب الخطأ أو النسيان و شكرا تاني ليكي ...
.alymatrix.

.alymatrix.

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 3:22 am

الحمد لله ان فى ناس فكرت زى ما انا فكرت
علشان محديش يقول عليا فكرى غريبVery Happy:D
رد أم الدنيا كان نقطه أساسيه من النقاط اللى أعتذرت بسببها
يا حلم النهضه انا هقول ليكى حاجه واحده
انتى فى الرد بتاعيك قولتى احنا مش عايزين نخسر عضو محترم و مميز زي حضرتك يا اخ علي عشان كده متمسكين بيك
احنا هنتمسك بيك و انت هتسبنا ينفع يعني كده ؟؟؟؟؟
مدام انتى شايفه انى عضو محترم ومميز وعايزيين تتمسكو بيا أظن ان ده يلغى المعاهده
مدام شايفين انى عضو محترم ومميز ولا انا كده غلط
اهم حاجه انتم بتدورو عليها الاحترام والتميز ومدام شايفين ان انا كده يبقى ملهاش لازمه أى معاهده
كمان النقطه دى فى رديك عليا
لا اتلكم بحريتك هو مش حضرتك ملتزم بأمور الشريعة و الدين و الحدود خلاص محدش يقدر يمنعك
برضو زى الرد اللى فات مدام شايفه انى ملتزم بأمور الشريعه والدين والحدود ................................................................................طبعاً زى الرد اللى فات

فى نقطه كمان
ده كان عشان احنا مش عاوزين تحصل مشاكل بين الاعضاء لانه النهضة محتاجة شغل و حجات نصلحها مش معقوله هنعد نصلح جوا قبل ما نصلح برا
بصراحه انا عكس كلاميك خالص
انا شايف وده الرأى بتاعى ان اى أمه لازم علشان تنهض بنفسها لازم تحل وتصلح عيوبها واخطأها من جوه لازم الاساس يكون سليم علشان العماره تطلع صح
لكن لو الاساس من الاول غلط يبقى كل حاجه هتتعمل بعد كده ممكن تنقع وتضيع
ديه وجهة نظرى الشخصيه مع احترامى الكامل لكلاميك
وشكراً للجميع
++ cute ++

++ cute ++

انثى

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 3:36 am

بس حبيت أوضح إني بحترم جداً رأي جدو ماتريكس و رأي أم الدنيا ..... اللي حاسس إنه فعلاً مش هيقدر إنه يوقع ع المعاهده زي cute -أنا يعني- و ساريتا و حلم النهضة و الباحثة عن الجنة و حمادة و غيرهم .... يبقى يعتذر ..... عادي جداً هي مش إجبارية .... و فعلاً أنا احترمتهم جداً عشان عاوزرين يكونوا قد كلمتهم .....

و كلمة بوجهها بشكل عام و لجدو ماتريكس بشكل خاص --------> أرجوووووووووك متخدش الموضوع بشكل شخصي و الله حلم النهضة مش قصدها حاجه ... هي بس حبيت توضحلك وجهة نظرها و طبعاً إحنا عندها ديموقراطية و حرية في توضيح الآراء المختلفة .... يعني الاختلاف ده يخلينا نفهم بعض أكتر و نتقبل وجهات نظر اللي قدامنا و نحترم طريقة تفكير الناس ... و محدش لازم يزعل لإن الاختلاف بين الناس رحمة و سنة كونية ....

و مرة تانية بشكر ماتريكس و أم الدنيا على توضيح وجهة نظرهم و على صراحتهم معانا لإننا كلنا في الأول و الآخر في منتدى واحد

\
/
\
/
\
/
\
/

و يا ريت كلنا و أنا أولكم نحاول نفهم بعض قبل ما نوجه أي كلمة لأي شخص في حياتنا مش بس في المنتدى

Just cat Cute
أم الدنيا

أم الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 3:46 am

ميرسي يا كيوت على رأيك و احترامك لرأي الآخريييين .....

بس أنا برده عاوزة أعرف انت عرفتيني ولا لا طمنيني بقى و ردي علي يعني بس قولي آه و لا لأ

و كمان ردي على التاج اللي كاتباهولك في ( معصرة الأعضاء)

و شكرا ً
.alymatrix.

.alymatrix.

ذكر

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 3:59 am

أم الدنيا كتب:
ميرسي يا كيوت على رأيك و احترامك لرأي الآخريييين .....

انا مش زعلان من حلم النهضه ولا حاجه هيا حبت توضح وجهة نظرها وانا فى ردى وضحت فكره نظريتى انا كمان ومقصدشى انى اكون رديت بطريقه تبين انى ممكن اكون زعلان من حلم النهضه انا فعلا مش زعلان منها وبشكريك جداً يا كيوت على رديك الجميل وعلى الاهتمام الاجمل وعلى احترام رأى الاخرين واجرى ردى على التاج Very Happy:D
عايزين نتفرج Very Happy:P:D:P:D
و شكرا ً
Creative girl

Creative girl

انثى

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 11:45 am

يا جماعة إحنا الحمد لله ماشيين كويس ...وإن شاء الله نتم ونمشي على كده أنا والله أعدت أفكر كتير من بعد ما شفت الموضوع ده حتى وأبل ما أنام فكرت فيه كتير وكان رأيي من الأول زي ما آلت أم الدنيا تماماً...أنا بالنسبالي عهد كلمة كبيرة جداً وأنا فين بالنسبالها.... يا جماعة أنا إن شاء الله هعمل كل اللي أأدر عليه عشان النهضة وتشوفوا مني الخير إن شاء الله في كل أمر ولو شفتوا غير كده...اتخذوا معايا اللي يريحكوا....ده عامة...أما أختي الباحثة عن الجنة أنا بترجاكي متزعليش وأنا بهديكي كل الاحترام والتقدير أنا مقدرش على زعل حد إلا أما أرضيه..

أختكم التي تحبكم في الله....بسكوتة....creative girl..... flower
++ cute ++

++ cute ++

انثى

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 1:29 pm

أم الدنيا ------------> بجد ده من زوقك ... و عرفتك طبعاً حد ينسى نفسه يا بنتي ؟؟ Embarassed و وحشتيني مووووووووووووووووت Embarassed

جدو ماتريكس ------> شكراً على كلامك ... و بشكرك على تفهمك أكتر ......

creative girl ------> برده نفس الكلام اللي كتبته قبل كده لجدو و لدودو هقوله تاني ... إحنا كلنا هنا عيلة واحده و متفاهمين ... و أنا بحترم وجهة نظرك جداً و بشكرك على صراحتك الحلوة دي ....

\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

أنا هطير ع المعصرة عشان أشوف التاج .. ربنا يستر queen و لو حصل حاجه ممكن أغير اسمي و أبقى برينسس ... ..... لالالالالا أكيد cute أحلى

\
/
\
/
\
/
\
/

و ياااااااااااااارب نفضل على طول متافهمين و متسامحين ...

just cat cute
حلم النهضة

حلم النهضة

انثى

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 1:36 pm

أخواتي و اخواني الاعزاء
انا فرحانة بالمنتدى عشان فيه ناس بجد همها النهضة و ناس كويسة زيكم
كلكم
و بجد مقدرش اني ازعل حد
كلكم هنا غالييين عندي جدا

عن ام الدنيا
حبيبتي انا فاهماكي كويس اويييييييييييييييييييي و لا يهمك و عارفة مين هي ام الدنيا
علي ماتريكس
اكيد انت محترم و مميز و عشان كده انت كنت من أول المدعوين على المنتدى و الجميع بيشهد لك بذلك و لو مش عاوز توقع يا عم متوقعش مفيش مشاكل
حضرتك عارف كويس تعاملك معانا ازاي و انت ملتزم بالحدود من غير حاجة يبقى خلاص مفيش مشاكل

المعاهدة يا جماعة هدفها الاساسي اننا نكسب ود بعض و انا عرفت مين مزعل مين خلاص
و ان شاء الله يزبطو نفسهم مع بعض

نيجي على حتة في رد الاخ علي مليش دعوة لازم ارد
على حتة انه اي نهضة لازم نبدأ نصلح من جوا
انا فاهمة حضرتك و معاااااااااااااااك جدا في النقطة ده
امال ازاي هنصلح برا لو بايظيين جوا
بس بتكلم انه نصلح جوا الامة
الحقيقية مش الامة اللي هي منتدانا
و كمان انا عارفة انا احنا مش ملايكة كلنا بنغلط و فينا عيوب كتير عشان كده حطينا قسم انما الطبع بالتطبع يارب يفتح
الا شكلو مش هيفتح خاالص Very Happy
و انا اسفة لو اتفهمت غلط او فهمت حد ردي غلط
بجد انا من حرصي انكم تفضلو هنا لان كل حد هنا له بصمته و اهميته و نفسي بجد نطلع سوا
شباب و بنات بالامة
نفسي النهضة تبقى على ايدينا احنا مش حد غيرنا
سامحوووني كلكم
نيجي للبت كريتيف
خلاص يا قمر ميهمكيش لو مش عاوزة توقعي مفيش مشاكل
انتو كلكم هنا ناس راقيين في التعامل و محترمين جدا وقعتو موقعتوش هنفضل نحترمكم و نعزكم و نتمنى تفضلو منورينا علطول
يارب بس متطفشوش مننا
(مش عارفة اكتب الكلمة انتو فاهمينها بقى و خلاص اعدت استهجى فيها ساعة )
Razz
و الوحشين اللي عارفين نفسهم اللي يعدو يقولو ردي طويييييييييييييييل
عاجبني يا بت يا وحشة انتي
هههههههههههههههه
انا الوحيدة اللي بقراه بعدين
كله يقول بلا ملل
نيجي للاخ حمادة جزاكم الله خيرا و زي ما قلت كلكم هنا بجد وقعتوا او موقعتوش ناس راقية جدا
بس خلصو الامتحانات
و بعدين تبقو شااااطرين جدا جدا جدا
و جزاكم الله خيرا جميعا على الاهتمام
و بعدين اكيد اللي يخلينا نفضل قاعدين هنا هو تمسكنا بالمنتدى و حبنا ليه صح
اجبرو بخاطري و قولو انه حلو و يتحب
و سلام طولت عليكم
اختكم المملة
حلم النهضة
أم الدنيا

أم الدنيا

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 2:54 pm

أنا بشكرك حلم النهضة على الأسلوب الراقي و المنحضر يا سلام لو كل المديرين زيك !!!!!!!!!! Laughing

و شكرا Smile
++ cute ++

++ cute ++

انثى

مُساهمةموضوع: رد: معاهده أرجو من الجميع الدخول   معاهده أرجو من الجميع الدخول Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 3:47 pm

اقتباس :
و الوحشين اللي عارفين نفسهم اللي يعدو يقولو ردي طويييييييييييييييل
عاجبني يا بت يا وحشة انتي
هههههههههههههههه

إخس ... بقى هي دي آخرتها ؟؟!!

يعني كان لازم تسيحيلي كده في العلن -----> اللي على راسه بطحة يحسس عليها ماشية بالمبدأ ده ...!!!

عموماً مقبوووووووووووووله منك يا ست المديره ....

و بجد إحنا بقينا كلنا متفاهمين ... و دي أحلى حاجة حصلت ....

\
/
\
/
\
/
\
/

و يا ريت الباقيين يشوفوا الموضوع .... لإن الظاهر إنهم ناموا خااالص كالعادة ...

JUST cat CUTE

معاهده أرجو من الجميع الدخول
صفحة 1 من اصل 3انتقل الى الصفحة : 1, 2, 3  الصفحة التالية
 مواضيع مماثلة
-